Ohlédnutí za rokem 2024
Rok 2024 byl pro nás na HR nabitý změnami. Přesun kanceláří, nové vzdělávací iniciativy, ale i zavedení dalších benefitů – to všechno jsme loni řešili. Pojďme se společně podívat na to, co se povedlo (a co ještě ladíme)!
Nový rok jsme odstartovali náročným úkolem - přestěhovat většinu firmy do nových prostor. Sídlíme na Fakultě informatiky MUNI a z menších kanceláří se většina firmy přesunula do velkého open spacu do 7. patra – s krásným výhledem na celé Brno! Na začátku roku to bylo náročné, všichni si zvykali na nový prostor a plné zabydlení nám trvalo mnohem déle, než jsme čekali. I teď na začátku roku 2025 dolaďujeme poslední detaily.
Po zabydlení v nových prostorech jsme mezi kolegy poslali dotazník spokojenosti, abychom od nich měli ještě více podnětů na zlepšení a dali jim prostor na jejich vyjádření. S vyhodnocením a prezentací výsledků jsme si dali opravdu záležet a navázali jsme na ně i naše cíle, co bychom chtěli během roku změnit. Dotazník vyplnilo 58 procent lidí. A co jsme tedy během roku dokázali?
Chceme se učit!
Absence profesního růstu, více prostoru na vzdělávání, interní školící sessions. To byla nejpalčivější témata, se kterými naši lidé nebyli spokojení. Chtěli jsme reagovat co nejpružněji, a tak hned pár měsíců po prezentaci výsledků z dotazníku jsme zorganizovali náš první interní DEV talk - hodinová přednáška z úst CTO Milana – to je další novinka roku 2024, jelikož od ledna 2024 Milan zastává roli CTO. Dev talky byly zatím na témata Microsoft Azure a Web Vitals - témata, které si zaměstnanci sami odhlasovali, sami také přichází s nápady, co by chtěli slyšet. Je to jednoduchý způsob, jak kolegy víc motivovat ke vzdělávání - na této přednášce řeší i reálné problémy, které na projektech mohou nastat.
Potkávat se i mimo kanceláře
Nejde ale jen o profesní rozvoj – stejně důležité je i budování a udržování našich vztahů. A právě naše firemní akce ukazují, jak skvělou partu v Bluesoftu máme. Za rok 2024 jsme zorganizovali 18 firemních akcí, ať už to jsou naše stálice jako grilovačka, tenisový turnaj tentokrát spojený s výročím firmy, vánoční večírek, degustace piva nebo firemní kvíz a koktejlový den v kanceláři. Nechybí ani firemní snídaně, kde se snažíme dát všechny informace z týmů a probíhají třikrát až čtyřikrát do roka. Poprvé jsme si zkusili i plavbu na lodi na brněnské přehradě.
Pár nových benefitů
Firmy přichází s dalšími a dalšími benefity pro zaměstnance, my jsme jich za minulý rok taky pár přidali. Nově nabízíme zvýhodněný mobilní tarif pro zaměstnance i jejich blízké, zásobíme kolegy zdravými dobrotami ze snackbaru (i když někdy se může využít i bufet na fakultě), zavedli jsme odměnu po 5 a 10 odpracovaných letech ve firmě i třeba odměnu za doporučení klienta.
Jak se dozvědět o novinkách ve firmě?
Kolegové chtěli být taky mnohem víc informovaní o novinkách ve firmě - o příchozích, odchozích lidech i kdy třeba mají přát kolegům k narozeninám, když se v kuchyňce nečekaně objeví dobrota. Společně s marketingem jsme vytvořili newsletter, který jednou za měsíc posíláme do firmy. Kolegové tam najdou informace a fotky z předchozích akcí, pozvánky na další akce, kdo bude následující měsíc slavit narozeniny nebo kdo se k nám přidá jako nový kolega. Kromě zlepšení komunikace skrze celou firmu jsme se věnovali i nastavování pravidelných 1:1 meetingů s team leadery. K meetingu s team leaderem zůstává setkání s HR jednou za rok.
A co nás čeká v roce 2025?
Určitě jsou věci, které se v minulém roce nepovedly na 100 % a na kterých stále pracujeme - třeba větší přehlednost v čerpání vzdělávacího budgetu a jak zakomponovat tento budget do našich interních systémů. Také některé požadované benefity se v minulém roce nezavedly. Jsem si ale jistá, že si rok 2025 společně užijeme, protože kolektiv, chytří a příjemní lidi, které každý den v práci potkáváme, jsou tou největší motivací pro většinu z nás a důvodem, proč tuto práci máme tak rádi.